Saturday, September 12, 2009

Alam Ghaib Part 2:Pengalaman Aku


Assalamualaikum,bertemu kembali kita semua di sudut ilmu mengupas tentang alam ghaib ni,walaupun anda semalam telah terkena prank yang dahsyat dari saya,saya mintak maaf,sebenarnye buat secara tak sengaja,apa-apa pun saya nak sambung cerita tentang pengalaman saya tentang alam ghaib ni,bukan cerita hantu eh,sebab seumur hidup saya tak pernah jumpa hantu. Alhamdulillah

Dialog Antara Seorang Ustaz,Jin dan Tuan Kepada Jin Tersebut


Taun lepas,ketika cuti semester,aku ada ikutlah salah sorang ahli keluarga aku ini,pergi ke sebuah surau kecil dekat dengan Melaka Sentral,Melaka,tujuannya nak berubatlah . Aku ni tukang ikut je, sebelum pergi,kami sediakan bahan-bahan macam daun rambai,air mineral,n limau kalau tak silap akulah. Sampai2 je expectation aku rendah,yelah, ustaz kat surau kecik je pun,bukan masjid besar-besar,tapi pandangan ku berubah bila nak pulang,ustaz ni memang aku respek.

Yang aku nak cerita ni bukan sal ahli keluarga aku ini,tapi salah seorang lagi pesakit yang tengah tunggu sebelum kami. Kisahnya pesakit ini, yelah die ini dah bermadu,dia ni isteri tua,n yang isteri muda ni pulak sihirkan yang isteri tua ni sampai isteri tua asyik kena dok lupa oleh suami die. Kesian jugaklah bila aku dengar kisah dia ni. Itulah antara cerita yang aku dengar dari pesakit itu sementara menunggu ustaz tu datang,rajin pulak keluarga dorang bercerita. Sampai-sampai je ustaz 2 kat surau,aku terkejut,eh,ustaz ni muda lagi,umur die dalam lingkungan 20-an jugak,hensem jugak, muka bersih je,(tapi aku lagi hensem ar),rupanya ustaz ni orang Kelantan.

Dalam hati aku pikir"boleh ke ustaz ni,nmpak macam baya-baya aku je,die salam aku je dia leh panggil aku abang,hehe,". Tapi apa yang berlaku seterusnya mengubah persepsi aku. Ustaz itu mulakan rawatan pada si isteri yang bermasalah tadi(yelah ikut giliran kan),die mengarahkan orang itu pakai telekung sembahyang yang lengkap supaya dia dapat elakkan bersentuhan kulit dengan perempuan itu. Lepas itu dia pun bacakan ayat Al-Quran dan sedikit doa2 sambil memegang kepala perempuan itu,tak sampai berapa minit ustaz itu baca perempuan itu dah mengomel-mengomel( 'Aku tak nak keluar,aku tak nak keluar'). Last-last ustaz 2 baca ayat dan command jin itu berbicara dengan dia.

Jin: Hey,ko cpa ah nk suruh aku keluar ni?

Ustaz: Ko kenal kan Nabi Sulaiman,ko taw kan perjanjian apa yang kamu buat dengan Nabi Allah itu? Yang kamu tak boleh dalam sebarang bentuk pun berhubung dengan anak cucu Nabi Adam, aku hanya hamba Allah yang mahu ko menunaikan janji,sekarang keluar kau. ( Ustaz 2 baca ayat Al-Quran sedikit dan pukul perempuan itu dengan daun rambai,menjerit jin itu)

Jin: Aku tak nak keluar,aku tak nak keluar,aku tak nak!!!

Ustaz: Siapakah kau ini? Adakah ko Jin Islam? Jika kau Jin Islam takutlah kamu pada Allah dan siksa api neraka,jika kau jin kafir ingatlah bahawa tiada tuhan yang patut disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah.

Jin: Ey,aku kapirlah,aku kafir,aku tak nak masuk2 Islam ni,tuhan aku setan,aku tak percaya tuhan lain( Nauzubillah ). Aku tak nak masuk Islam,nanti tuhan ngan tuan aku marah.

Ustaz:Kenapa ko mengganggu perempuan ni?

Jin: Ey,orang suruh aku buat,aku buatlah,die bayar aku,die bagi aku makan,tuan aku bagi aku makan,aku tak nak keluar,aku tak nak.

Ustaz:Kalo begitu,ko panggil tuan ko sekarang,aku nak berbicara dengan die.

Jin:(Tersenyum sinis) Ko memang carik nahas eh,aku dah taw rumah ko katne,keta kancil kan? hehe,ko memang nahas,tuan aku dah target ko,berani lagi ko nak melawan die,siap nak panggil die? Ko pk ko cpa?

Ustaz: Aku tak takut pada ugutan ko,aku hanya takut pada Allah S.W.T, sekarang panggil tuan ko( ustaz 2 baca ayat2 sikit pas2 libas perempuan tu ngan daun rambai,menjerit jin itu dan terus berubah suara perempuan 2).

Tuan Jin: Hey budak!! Kurang ajar ko! Ko pk ko cpa? Ko bdak mentah lagi ko nak lawan aku? Ko tak taw hormat orang tua ke?

Ustaz: Maafkan saya kalo saya tidak menghormati pak cik,tapi pak cik dah melakukan kesalahan yang amat besar sekali,kenapa pak cik kacau wanita ni?

Tuan Jin: Hey,bukan aku yang nak buat,orang yang bayar aku,bini muda tak suka kat die,dia yang suruh aku buat,aku buatlah.

Ustaz: Pak cik2,nama pak cik sape?

Tuan Jin: Aku ni Shah Rukh Khan ko taw tak?( Buat lawak plak pak cik ni)

Ustaz: Pak cik jangan main2,kita ni bisnes serius pak cik,(ustaz tu libas perempuan tu) Sekali lagi saya tanya dengan pak cik,nama pak cik sapa?

Tuan Jin:(mengerang sakit) Haji Karim(bukan nama sebenar,tapi part yang haji 2 memanglah).

Ustaz:Pak Cik dah pegi haji dah,patotnye pak cik taw yang benda ni berdosa,saya mintak pak cik tolonglah istighfar,mintak keampunan dari Allah S.W.T. Saya harap pak cik janganlah kacau lagi perempuan ni,jika tidak dengan izin Tuhan saya akan berkasar pada pak cik( pastu ustaz 2 pun baca sdkt ayat2 pas2 hembuskan kat muka perempuan 2 dan keadaan menjadi reda)

Cerita yang aku cerita kat atas ni bukan aku ambil dari buku atau adaptasi dari mana2 filem horror,tapi pure pengalaman aku sendiri. Sebenarnye perbualan tu panjang lagi dekat lebih kuran sejam macam tu,pastu ade gak jin2 lain yang terlibat,yang jin kat atas tu jin bos,jadi aku cuma selitkan perbualan-perbualan yang penting je,pastu jin ngan pak cik ni pulak memang jenis degil,sampai berkali-berkali ustaz tu sebat sebenanrya sampai nak sembelih pun ade( pakai rotan lah,bukan parang,adalah ayat2 die),tapi tak nak gak die kuar,tapi akhitnye pas constant siksaan jin 2 pun kuarlah gak. Nanti dalam part 3 aku akan paparkan sedikit informasi dalam berubat secara tradisonal ni. Sekian,wassalam

3 comments:

  1. mintak maaf yang atas tu bukan daun rambai,tapi daun bidara,take note eh

    ReplyDelete
  2. apsal tak tukar je kat atas tu? edit je la bu..

    ReplyDelete
  3. aah..xsemua org berani jadi tukng ubat tau..coz nanti keturunan jin akan bals dendam..that why jangn sembarang nak ubat org kalau ilmu xtinggi

    ko xjumpa ustz yg dari johor..>>>handsome arr

    ReplyDelete