Thursday, October 15, 2009

Criminal Minds & DAC 2009

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca2 semua, hari ni nak post sikitlah eh pasal personal. Alhamdulillah tanggal 10 September hari itu, saya telah terpilih sebagai finalis kategori short film and animation bagi DAC 2009. Tak sangka gak terpilih, Alhamdulillah dan syukur kepada Allah S.W.T kerana dapat gak jadi finalis DAC ni. Kepada yang tidak tahu ape tu DAC, ia membawa maksud Digital Art Competition, ia pertandingan yang dianjurkan oleh kelab Medtech. Itu basic infolah. Kenape saya nak masuk? Sebab hadiah utama die adalah RM 1500, tulah pasal nak masuk,mewah tu kalo dapat.

Pada peringkat akhir, setiap finalis kena mempersembahkan artwork masing2 dan beritahu significant artwork tu mengikut theme. Hm,dan alhamdulillah saya telah terpilih sebagai juara kategori short film dan animation dan membolot hadiah rm 1500, hahahahahahahah,hepi giler aku hari itu, malam tu straight belanja kawan2,nak lepaskan nazar.

Ape-apepun cukuplah cerita pasal DAC. Kat bawah ni adalah montaj baru yang saya buat,saja2 suka-suka buat lepas tengok video tutorial dari www.videocopilot.net terus try buat apa yang diajar dari tutorial tu. Tajuk video kat bawah ni adalah Criminal-Theme sebab pakai lagu tema untuk Criminal Minds. Hope enjoylah montaj yang pendek ni untuk promo diri saya.

8 comments:

  1. tahniah bu
    yg pling penting ko blanje ktorg..haha
    blanje a lagi bu..

    ReplyDelete
  2. video ko yang menang tu hak milik ko ke DAC?

    ReplyDelete
  3. to amin: makan nak free je amin ni,haish
    to nipi:video tu hak milik aku,kenape?

    ReplyDelete
  4. congratz bro!
    ko gne AE ye utk montage2 nih?
    ajar sket~

    ReplyDelete
  5. stramesto dan ssiapa aje,rasenye kalo aku bwat tutorial AE kat sini,ok x?

    ReplyDelete
  6. up la video tu.. aku nak tengok.. ke dah ada?

    ReplyDelete
  7. tu nuar: terima kasih
    to nipi: dah adelah,aku pakai video yang sama untuk rd

    ReplyDelete