Tuesday, October 6, 2009

Menanti Di Barzakh

Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada para pembaca, kali ini nak sampaikan lirik sebuah lagu. Saje2 je nk kongsi lirik lagu ni dengan korang sume. Sedikitlah info pasal lagu ni,dinyanyikan oleh kumpulan Far East untuk album mereka Halawatul Iman. Far East ini antara anggotanya adalah adik kepada Faizal Tahir iaitu Anas Tahir. Far East ini adalah antara group nasyid yang backup singer dan harmony suara group die yang paling best( 2nd to Mirwana sebenarnye iaitu ex-group Faizal Tahir ). Ade kisah tersendiri di sebalik lagu ni punye video klip. Kalo sesiapa yang pernah tengok video klip lagu ni,korang akan perasan diorang paparkan scene tengah mengebumikan jenazah. Sebenarnya pada asalnya diorang bercadang nak gunakan pelakon, tapi tanpa diorang sedari ada orang yang meninggal masa tu jugak, jadi diorang mintak keizinan keluarga tersebut untuk memfilemkan proses diorang kebumikan jenazah. Kira apa yang korang tengok dalam video tu adalah scene sebenar dan bukan lakonan semata-mata. Seram jugaklah bila aku dengar pasal info ni,pasal perkara ni jugaklah Far East menjadi group nasyid ke-3 masuk melodi( jarang group nasyid masuk melodi sebab diorang x bikin kontroversi ) disebabkan video klip 2. Seperti mana video klip 2 adelah video yang benar,sama jugaklah seperti lagu ni, semuanya kisah benar belaka. Ayat yang aku highlitkan kat bawah tu, adelah ungkapan yang paling beri kesan, kadang2 meremang gak bulu roma bila dengar, jadi ape-ape pun hayatilah lagu ni and try download, mak aku boleh menangis bila dengar lagu ni,tapi aku ok je,cuma takot 2 adalah, enjoy2



Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata,

Perjalanan Rohku,
Melengkapi Sebuah Kembara,
Singgah Di Rahim Bonda,
Sebelum Menjejak Ke Dunia,
Menanti Di Barzakh,
Sebelum Berangkat Ke Mahsyar,
Diperhitung Amalan,
Penentu Syurga Atau Sebaliknya,

Tanah Yang Basah Berwarna Merah,
Semerah Mawar Dan Jugak Rindu,
7 Langkah Pun Baru Berlalu,
Seusai Talkin Penanda Syahdu,
Tenang Dan Damai Di Pusaraku,
Nisan Batu Menjadi Tugu,
Namun Tak Siapa Pun Tahu Resah Penantianku,

Terbangkitnya Aku Dari Sebuah Kematian,
Seakan Ku Dengari,
Tangis Mereka Yang Ku Tinggalkan,
Kehidupan Disini Bukan Suatu Khayalan x2
Tetapi Ia Sebenar Kejadian x2

Kembali Oh Kembli,
Kembalilah Kedalam Diri,
Sendirian Sendiri,
Sendiri Bertemankan Sepi,
Hanya Kain Putih Yang Membaluti Tubuhku,
Terbujur Dan Kaku,
Jasad Terbujur Didalam Keranda Kayu,

Ajal Yang Datang Dibuka Pintu ,
Tiada Siapa Yang Memberi Tahu,
Tiada Siapa Pun Dapat Hindari,
Tiada Siapa Yang Terkecuali,
Lemah Jemari Nafas Terhenti,
Tidak Tergambar Sakitnya Mati,
Cukup sekali Jasadku Untuk Mengulangi,

Jantung Berdenyut Kencang,
Menantikan Malaikat Datang,
Mengigil Ketakutan Gelap Pekat Dipandangan,
Selama Ini Diceritakan x2
Kini Aku Merasakan x2
Dialam Barzakh Jasad Dikebumikan x2

Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata,

No comments:

Post a Comment